Fond daje poticaje za kupnju kondenzacijskih bojlera i kotlova

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost nastavlja s programom sufinanciranja kupnje kondenzacijskih bojlera. Novost, u odnosu na prošlu godinu, je da se za poticaje osim građana Grada Zagreba, Krapinskog-zagorske i Zagrebačke županije mogu javiti i stanovnici Sisačko-moslavačke i Karlovačke županije čiji su objekti oštećeni u potresima.

Osim kupnje kondenzacijskih bojlera za pojedinačne stambene jedinice unutar obiteljskih kuća, višestambenih zgrada ili stambeno-poslovnih zgrada, Fond će sufinancirati i kupnju te ugradnju kondenzacijskih kotlova za zajedničke kotlovnice višestambenih zgrada ili stambeno-poslovnih zgrada. S obzirom na to, na javni poziv ukupno vrijedan 32 milijuna kuna, mogu se javiti fizičke osobe, odnosno građani koji su vlasnici li suvlasnici stanova i obiteljskih kuća te upravitelji zgrada koji zastupaju vlasnike ili suvlasnike višestambenih i stambeno-poslovnih zgrada.

JAVNI POZIV ZA NABAVU KONDENZACIJSKIH BOJLERA I KONDENZACIJSKIH KOTLOVA (EnU-1/21)

I. Predmet Javnog poziva

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (u daljnjem tekstu: Fond) objavljuje Javni poziv za nabavu kondenzacijskih bojlera i kondenzacijskih kotlova (u daljnjem tekstu: Poziv). Predmet Poziva je dodjela sredstava Fonda zgradama na području Grada Zagreba, Zagrebačke županije, Krapinsko-zagorske županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije, oštećenima potresima od 22. ožujka te 28. i 29. prosinca 2020. godine za sufinanciranje nabave odnosno:

  1. kupnje kondenzacijskih bojlera za pojedinačne stambene jedinice unutar obiteljskih kuća, višestambenih zgrada ili stambeno-poslovnih zgrada,
  2. kupnje i ugradnje kondenzacijskih kotlova za zajedničke kotlovnice višestambenih zgrada ili stambeno-poslovnih zgrada.

II. Ciljevi i očekivani učinci

Ovim Pozivom osigurava se provedba Odluke Vlade Republike Hrvatske o osiguranju novčane pomoći za nabavu kondenzacijskih bojlera i kondenzacijskih kotlova u zgradama oštećenima potresom, kojom je Fond zadužen za osiguranje novčane pomoći i objavu Poziva za dodjelu sredstava, a u cilju osiguranja stambenih uvjeta najmanje na razini koju su građani imali u zgradama prije oštećenja uslijed potresa. Procjenjuje se da će provedbom Poziva biti ugrađeno 3.200 kondenzacijskih bojlera i 30 kondenzacijskih kotlova u centralnim kotlovnicama.

Očekivani učinci provedbe Poziva su godišnja ušteda energije od 0,065 PJ i smanjenje emisije CO2 od 1.130 tCO2.

Sukladno Pravilniku o sustavu za praćenje, mjerenje i verifikaciju ušteda energije („Narodne novine“ broj 33/20) nositelj ušteda koje će biti ostvarene provedbom ovog Poziva je Fond.

III. Korisnici sredstava

Korisnici sredstava Fonda u smislu ovog Poziva su:

  • Fizičke osobe – građani, vlasnici/suvlasnici stanova i obiteljskih kuća,
  • Upravitelji zgrada, koji sukladno posebnom propisu zastupaju vlasnike/suvlasnike stambeno-poslovnih i višestambenih zgrada.

IV. Sredstva Fonda

Sredstva Fonda dodjeljivat će se do isteka kalendarske godine ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi.

Ukupno raspoloživ iznos sredstava Fonda po ovom Pozivu iznosi 32.000.000,00 kuna.

Fond pridržava pravo ne dodijeliti sva raspoloživa sredstva u okviru ovog Poziva, kao i povećati ukupno raspoloživ iznos sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva.

Bespovratna sredstva po ovom Pozivu dodjeljuju se putem sredstava donacija i subvencija u iznosu do 80% opravdanih troškova, kako slijedi:

Sredstva subvencija dodjeljuju se u skladu s Programom dodjele de minimis potpora (potpora male vrijednosti) u području zaštite okoliša, energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije (u daljnjem tekstu: Program) (Prilog 1. Poziva).

V. Opravdani troškovi

Opravdani trošak po ovom Pozivu je isključivo trošak nabave:

  • novog kondenzacijskog bojlera kojim se zamjenjuje postojeći pojedinačni etažni bojler,
  • novog kondenzacijskog kotla kojim se zamjenjuje postojeći plinski kotao koji nije kondenzacijski, nastao nakon potresa. Vrijeme nastanka troška utvrđuje se datumom izdavanja računa.

VI. Način podnošenja prijave

Građani mogu prijavu na Poziv podnijeti na jedan od sljedećih načina:

  • pisanim putem, popunjavanjem prijavnog obrasca (Prilog 2. Poziva) i dostavom obvezne dokumentacije putem pošte ili osobnom dostavom putem prijamnog ureda Fonda, na adresu Radnička cesta 80, 10000 Zagreb,
  • elektroničkim putem, unosom podataka i učitavanjem dokumentacije u sustav ePrijave preko mrežne stranice Fonda https://prijave.fzoeu.hr,

na način da se za svako zasebno obračunsko mjerno mjesto (OMM) dostavlja jedna prijava za jedan kondenzacijski bojler.

Upravitelji zgrada mogu prijavu na Poziv podnijeti isključivo elektroničkim putem kroz sustav ePrijave, na način da se za svaku zajedničku kotlovnicu koju koristi višestambena, poslovno-stambena zgrada ili skup zgrada dostavlja jedna prijava.

Podnošenje prijava na Poziv započinje 29. srpnja 2021. godine u 9:00 sati.

Poziv traje do isteka kalendarske godine ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet prije nastupi.

Fond pridržava mogućnost privremenog zatvaranja Poziva i njegovog ponovnog otvaranja, ovisno u iznosu raspoloživih financijskih sredstava.

Obavijest o svim promjenama statusa Poziva (privremeno/trajno zatvaranje ili ponovno otvaranje) bit će javno dostupna putem mrežne stranice Fonda.

Prijavitelj u roku za dostavu prijave, a prije donošenja odluke o odabiru korisnika i dodjeli sredstava Fonda (u daljnjem tekstu: odluka), može odustati od prijave kao i izmijeniti ili dopuniti istu, u kojem slučaju se datumom zaprimanja prijave smatra datum zaprimanja dopune. Dopunom dokumentacije nije dopušteno mijenjati prijavu za sufinanciranje na način da se mijenja OIB prijavitelja.

VII. Obvezna dokumentacija

Prijava građana na Poziv mora sadržavati sljedeću dokumentaciju:

  1. Prijavni obrazac, dostavlja se samo u slučaju podnošenja prijave pisanim putem,
  2. Obostrani sken/preslika važeće osobne iskaznice,
  3. Dokaz vlasništva ili suvlasništva:
    • zemljišno-knjižni izvadak čestice kojim se dokazuje da je prijavitelj njen knjižni vlasnik/suvlasnik ili jedan etažni poduložak ako je zgrada etažirana (ako nije proveden upis vlasništva potrebno je dostaviti izvadak iz Knjige položenih ugovora), ili
    • Potvrda suda čije su zemljišne knjige uništene ili nedostupne, da su iste uništene ili nedostupne i Posjedovni list područnog ureda za katastar,
  4. Dokaz oštećenja kojim se dokazuje oštećenje nastalo uslijed potresa (nalaz opskrbljivača plinom u kojem su navedena oštećenja dimovoda/instalacije plina ili negativan nalaz dimnjačara ili dokaz upravitelja zgrade o oštećenju zgrade ili potvrda nadležnog ureda lokalne samouprave ili nalaz/elaborat ovlaštenog inženjera građevinarstva ili drugi primjenjivi dokument),
  5. Ponudu/predračun/račun izdan od strane ovlaštenog instalatera ili prodavatelja.

Prijava upravitelja zgrada na Poziv mora sadržavati sljedeću dokumentaciju:

  1. Odluku suvlasnika zgrade1 kojom se upravitelju zgrade nalaže da u ime i za račun suvlasnika provede aktivnosti na koje se odnosi predmet Poziva,
  2. Ugovor o upravljanju, u slučaju prijave više zgrada/zgrade s više različitih upravitelja potrebno je dostaviti ugovore za svaku zgradu/upravitelja zgrade,
  3. Međuvlasnički ugovor, u slučaju prijave više zgrada/zgrade s više međuvlasničkih ugovora potrebno je dostaviti sve ugovore,
  4. Dokaz oštećenja kojim se dokazuje oštećenje nastalo uslijed potresa (nalaz opskrbljivača plinom u kojem su navedena oštećenja dimovoda/instalacije plina ili negativan nalaz dimnjačara ili dokaz upravitelja zgrade o oštećenju zgrade ili potvrda nadležnog ureda lokalne samouprave ili nalaz/elaborat ovlaštenog inženjera građevinarstva ili drugi primjenjivi dokument),
  5. Glavni strojarski projekt s troškovnikom opreme, radova i usluga (s naznačenim jediničnim cijenama, rekapitulacijom troškovnika i istaknutim PDV-om) izrađen prema Zakonu o gradnji („Narodne novine“ broj 153/13, 20/17, 39/19, 125/19) i Pravilniku o obveznom sadržaju i opremanju projekata građevina („Narodne novine“ broj 118/19, 65/20),
  6. Izjavu o primljenim potporama, potpisanu i, ukoliko je primjenjivo, ovjerenu od strane odgovorne/ovlaštene osobe suvlasnika koji je primatelj potpore (Prilog 3. Poziva),
  7. Izjavu prijavitelja da ne podliježe kriterijima neprihvatljivosti, potpisanu i, ukoliko je primjenjivo, ovjerenu od strane odgovorne/ovlaštene osobe suvlasnika koji je primatelj potpore (Prilog 4. Poziva).

Izjave pod točkama 6. i 7. dostavljaju suvlasnici koji su primatelji de minimis potpore – pravne i fizičke osobe koje, obavljajući gospodarsku djelatnost, nude svoje proizvode i usluge na tržištu (poduzetnici), bez obzira na pravni status i način financiranja, sukladno članku 3. Programa iz Prilog 1. Poziva.

Ukoliko se podaci koji se navode u različitim dokumentima prijavne dokumentacije razlikuju, Fond će mjerodavnim podacima smatrati one čiju točnost može nesporno utvrditi. Fond pridržava pravo traženja dostave dodatne dokumentacije po potrebi.

VIII. Obrada prijava

Tijekom obrade prijave Fond provjerava podatke iz prijave i dostavljenu dokumentaciju. Fond može od prijavitelja zatražiti dopunu dokumentacije, u kojem slučaju se datumom zaprimanja prijave smatra datum zaprimanja dopune, ili pojašnjenje u roku za dostavu
prijave, a najkasnije do donošenja odluke. U slučaju nedostavljanja dopune ili pojašnjenja u zadanom roku, smatrat će se da je prijavitelj odustao od prijave.

Prijave se razmatraju prema redoslijedu zaprimanja.

Prijave pristigle na ovaj Poziv koje su pravovremene, dopuštene i izjavljene od strane podnositelja na koje se Poziv odnosi, a sadrže svu obveznu dokumentaciju propisanu Pozivom, ocjenjuju se u skladu s Pravilnikom o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda („Narodne novine“ broj 18/09, 42/12, 73/13, 29/14, 155/14).

Prijave koje nisu predmet Poziva, koje su podnesene od prijavitelja koji Pozivom nisu određeni kao korisnici sredstava Fonda i koje su podnesene na neki drugi način odnosno suprotno uvjetima i rokovima iz ovog Poziva Fond neće razmatrati.

Za prijave koje udovoljavaju svim uvjetima Poziva, Fond izrađuje prijedlog o odabiru korisnika sredstava i dodjeli sredstava temeljem kojega direktor Fonda donosi odluku.

Prijave zaprimljene na Javni poziv za sufinanciranje kupnje kondenzacijskih bojlera u okviru mjera ugradnje u zgrade/obiteljske kuće koje su oštećene u potresu od 22. ožujka 2020. godine, objavljen 10. lipnja 2020. na mrežnoj stranici Fonda (KLASA: 310-34/20-36/1, URBROJ: 563-04/45-20-1) koje su u cijelosti udovoljile uvjetima istog Javnog poziva i zaprimljene su do isteka 2020. godine, ali nisu ostvarile pravo na sredstva Fonda zbog utroška raspoloživih sredstava imaju prednost pri dodjeli sredstava po ovom Pozivu.

Za prijave koje nisu u cijelosti udovoljile uvjete Javnog poziva objavljenog 10. lipnja 2020. godine, a zaprimljene su do isteka 2020. godine, Fond će od prijavitelja zatražiti dopunu dokumentacije ili pojašnjenje, te će po zaprimanju traženog obraditi prijave sukladno ovom Pozivu. U slučaju nedostavljanja dopune ili pojašnjenja u zadanom roku, smatrat će se da je prijavitelj odustao od prijave.

IX. Realizacija prihvaćenih prijava

Fond će temeljem odluke s odabranim korisnikom sklopiti ugovor o neposrednom sufinanciranju nabave kondenzacijskog bojlera/kotla. Odluka i ugovor istovremeno se dostavljaju odabranom korisniku preporučenom poštom. Odabrani korisnik dužan je bez odgađanja dostaviti Fondu jedan potpisani i, ako je primjenjivo, ovjereni primjerak ugovora. Sklapanjem ugovora korisnik prihvaća uvjete zajedničkog sudjelovanja u sufinanciranju sukladno općim aktima Fonda te se obvezuje uložiti vlastita sredstva u nabavu kondenzacijskog bojlera/kotla.

Ugovorom se sukladno općim aktima Fonda posebno uređuje:

  • iznos odobrenih sredstava Fonda,
  • način i uvjeti isplate dodijeljenih sredstava Fonda na bankovni račun korisnika,
  • vremenski rok nabave kondenzacijskog bojlera/kotla i dostave potpune dokumentacije za isplatu,
  • način praćenja i kontrole namjenskog trošenja dodijeljenih sredstava Fonda,
  • ostala međusobna prava i obveze.

Fond će korisniku isplaćivati sredstva jednokratno, temeljem obostrano potpisanog ugovora, u roku od 30 dana od zaprimanja potpune dokumentacije za isplatu priznate od Fonda, koja mora sadržavati:

  1. Zahtjev za isplatu sredstava s izvješćem o učincima projekta (obrazac Zahtjeva dostupan je na mrežnoj stranici Fonda),
  2. Račun za kupljeni kondenzacijski bojler ili račun s detaljnim troškovnikom i iskazanim jediničnim cijenama za kupnju i ugradnju kondenzacijskog kotla,
  3. Dokaz o plaćanju računa (potvrda o plaćanju ili izvod iz transakcijskog računa ili potvrda banke o uplati ili uplatnica/isplatnica ili drugi odgovarajući dokaz),
  4. Ugovor o ustupanju potraživanja (cesiji) za prijenos obveze plaćanja ovlaštenom instalateru kondenzacijskog bojlera s Korisnika na Fond, u tri (3) primjerka, sklapa se isključivo ukoliko Korisnik račun iz točke 2. nije isplatio u cijelosti uz obveznu dostavu dokaza o plaćanju vlastitog učešća definiran točkom 3. Iznose potraživanja u ugovor upisuje Fond, temeljem računa i dokaza o plaćanju,
  5. Dokument kojim se dokazuje IBAN korisnika/računa zajedničke pričuve zgrade (preslika kartice računa na kojoj je vidljiv IBAN ili izvadak o stanju i prometu po transakcijskom računu ili pisana potvrda banke o IBAN-u).

Zahtjev upravitelja zgrade dodatno mora sadržavati:

6. Završno izvješće nadzornog inženjera, odnosi se na kondenzacijske kotlove nazivne snage ≥ 30 kW,
7. Izjavu o primljenim potporama, potpisanu i, ako je primjenjivo, ovjerenu od odgovorne/ovlaštene osobe suvlasnika koji je primatelj potpore, ne stariju od 30 dana od dana dostavljanja dokumentacije za isplatu (obrazac Izjave dostupan je na mrežnoj stranici Fonda).

Fond pridržava pravo traženja dostave druge dokumentacije u svrhu utvrđivanja opravdanosti zahtjeva za isplatu sredstava.

Dokumentacija za isplatu Fondu se dostavlja elektroničkom poštom, slanjem na adresu fond.enu@fzoeu.hr, ili pisanim putem, poštom ili predajom dokumentacije u prijemni ured na adresu Fonda. Korisnik je obvezan čuvati izvornike dostavljene dokumentacije do isteka svih rokova utvrđenih ugovorom te omogućiti Fondu uvid u istu prilikom provođenja kontrole od strane Fonda.

Iznos isplaćenih sredstava ne može biti veći od iznosa odobrenih sredstava utvrđenih ugovorom.

Planirani rok za realizaciju i dostavu zahtjeva za isplatu s potpunom dokumentacijom u Fond je 18 mjeseci od dana zaprimanja odluke i ugovora od strane korisnika.

Građani su dužni naknadno, po ugradnji kondenzacijskog bojlera, a u roku od 24 mjeseca od dana zaprimanja odluke i ugovora Fonda dostaviti:

  • Izjavu ovlaštenog instalatera o jamstvenim rokovima za radove (najmanje 2
    godine) i opremu (na rokove koji nisu kraći od rokova dobavljača opreme),
  • Fotodokumentaciju ugrađenog kondenzacijskog bojlera,
  • Završno izvješće nadzornog inženjera, odnosi se na kondenzacijske bojlere
    nazivne snage ≥ 30 kW.

X. Ostale informacije

Ovaj Poziv objavljen je u „Narodnim novinama“ i na mrežnoj stranici Fonda (www.fzoeu.hr). Dodatne informacije o Pozivu mogu se dobiti pozivom na 01/6448-402, 01/6448-414 i 01/5391-959, kao i dostavljanjem upita elektroničkom poštom, na adresu bojleri2020@fzoeu.hr.

Fond se obvezuje štititi osobne podatke građana u skladu s važećim propisima koji uređuju područje zaštite osobnih podataka te se obvezuje poduzeti odgovarajuće tehničke, organizacijske i sigurnosne mjere s obzirom na rizike koji proizlaze iz obrade i prirode osobnih podataka. Svi osobni podaci prikupljeni i obrađeni temeljem ovog Poziva prikupljaju se i obrađuju u svrhu provedbe Poziva i informiranja javnosti, u skladu s propisima koji uređuju zaštitu osobnih podataka, odnosno samo u nužnom opsegu za ostvarenje svrhe iz prijave, a sve sukladno Uredbi (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine i Zakonu o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka („Narodne novine“ broj 42/18). Obveza povjerljivosti ne odnosi se na podatke koje je Fond dužan javno objaviti radi poštivanja načela transparentnosti u provedbi Poziva i u skladu sa pravom na pristup informacijama (članak 10. Zakona o pravu na pristup informacijama – „Narodne novine“ broj 25/13 i 85/15).

Kondenzacijske pakete možete pronaći na linku.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)